De missie van Izaak is vooral om ook te leren in het onderwijs: als we experimenten doen, dat we dan ook meten wat het effect is, dat we er wat van leren, en dat we dat delen met anderen. Izaak heeft veel inzicht in de wetenschappelijke ontwikkelingen.
Blended Learning: een mix van online en fysiek onderwijs. De activiteiten in die twee kanten moeten elkaar versterken, van meerwaarde zijn over-en weer. Het biedt kansen om je onderwijs beter te organiseren; het gaat er om die te benutten. Meer invloed op wat je studenten buiten de fysieke lesuren doen.
Als docent kan je ook actief een veel beter beeld krijgen van dat wat de studenten tijdens de week (tussen de sessies door) doen. Je krijgt als het ware feedback van de studenten zelf, voortkomend uit hun gedrag, van wat ze al snappen en wat ze doen met de inhoud. Het gaat er niet alleen om dat studenten een quiz invullen, maar vooral dat jij, als docent daar in de les aandacht aan besteedt.
Studenten zouden regie moeten hebben op hun leerproces, maar geven dat lang niet altijd zelf aan. Als docent moet je wel in de gaten hebben wat ze nodig hebben.
In wetenschappelijk onderzoek (reviewstudies) zie je dat BL inderdaad gemiddeld genomen effectiever is, en leidt tot meer tevredenheid en betrokkenheid. Het wordt pas echt interessant als je kijkt welke aspecten die je hebt ingebracht van meerwaarde waren.
No effect on satisfaction.
Higher effects when f2f time is not reduced or when quizzes were added.
Je hebt nog geen lijsten, maak er eerst een aan.