Opmerking vooraf: Dit artikel is een aanzet tot een artikel over een thema waar we nog collectieve ervaring(en) mee moeten op doen. Heb jij interessante voorbeelden? Neem contact met ons op!
In dit artikel willen we jullie enige houvast bieden in een nieuw scenario dat veelal wordt aangeduid als ‘hybride onderwijs’. Bijvoorbeeld als de ene helft van een groep fysiek aanwezig is in de les, en de andere helft vanuit huis maar wel gelijktijdig het onderwijs volgt. We moeten hier collectief nog ervaring in opbouwen, dus als je interessante voorbeelden wilt en kunt delen, dan heel graag!
Reserveren reguliere BRIO: Via de A-Z lijst. Let op: Je moet dan het formulier “Aanvragen AV- middelen Kohnstammhuis (basis)” hebben. Je vult eerst je mobiele nummer in en klikt dan op doorgaan. Dan kies je een dag en tijd en klikt op “reservering AV middelen” en wederom op doorgaan. Vervolgens krijg je de lijst met beschikbare middelen. Je ziet in de lijst de BRIO-sets van FOO staan, als ze op die tijd nog beschikbaar zijn. Na sluitingstijd van het Servicepunt kunnen sets worden teruggebracht via de receptie.
De volgende instructiefilms van de collega’s van Dienst Webcollege worden zijn ook op de A-Z lijst geplaatst, maar hieronder vind je de directe links:
Let op: De ondersteuning loopt via FS-BOL AV (HvA-centraal) en dus niet van ons eigen ICT team van FOO.
Support bij de AV-middelen: (020 595)1403 of servicedesk-fs@hva.nl
We zijn nog in het stadium dat we collectieve ervaring moeten op doen met hybride onderwijs. We zijn dus op zoek naar praktijkverhalen! Laat het ons weten. Jasper Hooimeijer deelde zijn ervaringen met ons. Lees zijn verhaal hier.
Voor het creëren van interactie en het inzetten van werkvormen verwijzen we grotendeels naar onze eerdere artikel over ‘Online lesgeven‘. De belangrijkste tip daaruit is eigenlijk: Niet alles hoeft in een synchrone hybride of online les! Het gaat uiteindelijk om de complete mix aan werkvormen die je aanbiedt. Interactiviteit creëer je ook buiten het synchrone contactmoment om. Bijvoorbeeld door een een discussieforum waarbij studenten vooraf hun vragen (al dan niet anoniem) kunnen stellen. Maar wat kan wel online…Zie ook de themakaart ‘ICT-landschap voor blended learning‘.
Je hebt nog geen lijsten, maak er eerst een aan.