Vind je weg op deze site

Op deze site staat veel informatie. We hebben maken doorlopend selecties en proberen relevante informatie op deze website te presenteren. Om je te helpen de site optimaal te gebruiken hebben we een aantal hulpmiddelen die we graag voor je op een rijtje zetten.

1. Sorteer op categorie

• Alle betekent letterlijk dat je alle gepubliceerde artikelen te zien krijgt.
  • BL 1: Wat? Visie en plannen binnen en buiten FOO rondom blended learning.
  • BL 2: Hoe? Hoe kun je blended learning invullen en vormgeven?
  • BL 3: Praktijk Verhalen van FOO-collega’s over hun blended onderwijs.
  • DLO I Tools  ICT-hulmiddelen die je kunt inzetten bij je blended onderwijs.
  • Lesmaterialen Behulpzaam lesmateriaal, zoals het VR-lesmateriaal voor FOO-studenten.
Navigatiebalk

2. Zoek gericht

Wil je gericht zoeken? Gebruik dan het loepje rechts bovenin je scherm. Vul je zoekterm in en druk op enter.

3. Kijk per thema naar een (voor) selectie

In de middenbalk vind je nog twee sorteeropties. Onder de groene knop Thema’s presenteren wij op thema een aantal artikelen ter aanbeveling. De artikelen op de homepage staan standaard gesorteerd op Kwaliteitsscore (een combinatie van de publicatiedatum en het aantal sterren/de waardering). Als je op het woord kwaliteitsscore klikt kun je de artikelen sorteren op publicatiedatum, naam of populariteit alleen.

Navigatiebalk

4. Klik door op tags

Elk artikel heeft een of meerdere tags. In dit voorbeeld bronnen, kennisdelen, mediawijsheid en presenteren. Op deze woorden kun je klikken. Je krijgt dan alle artikelen die onder die tag vallen te zien.

5. Bekijk aanverwante artikelen

Onderaan elk artikel zie je gerelateerde documenten die je verwijzen naar pagina’s die mogelijk ook interessant zijn om te lezen.

6. Deel de pagina

De groene button met drie verticale puntjes, vind je bij elke pagina aan de rechterzijde van je scherm. Door daar op te klikken krijg je diverse mogelijkheden om het artikel te delen (zonder dat inlog noodzakelijk is). Via het envelopje mail je de link van de pagina bijvoorbeeld naar je collega’s of naar studenten. Wanneer je op het hartje klikt voeg je de pagina toe aan je favorieten. Je favorieten vind je terug door op rechtsboven op je inlognaam te klikken. Favorieten kun je opslaan en ordenen in lijstjes die je zelf een naam kunt geven. Bijkomend voordeel is dat het mogelijk is om deze lijstjes met anderen te delen.

7. Geef feedback

Onderaan elk artikel bestaat de mogelijkheid om feedback naar ons te versturen. Bijvoorbeeld als je blij bent met de pagina of juist als je een kritische opmerking hebt. Wanneer je meer actuele informatie hebt over het betreffende onderdeel horen we dat heel graag. We zijn blij als je ons wilt helpen!

8. Plaats een zichtbare reactie

Onderaan sommige artikelen bestaat de mogelijkheid om een reactie te plaatsen die zichtbaar is voor iedereen die het artikel leest. Heb je een opmerking, aanvulling of eigen ervaring die passend is bij het artikel en relevant is voor iedereen? Deel je kennis en ervaring, samen houden we de site actueel en up-to-date!

9. Terug naar start

Waar je ook bent op de site, een klik op ons logo (links bovenin je scherm) brengt je altijd terug naar de startpagina.

Header ICTO-FOO