De academische woordenschat is een belangrijk aspect van de taalvaardigheid en zegt veel over of de student de opleiding aan kan. De eerstejaarsstudenten van Cluster Talen deden de cito-TAcT-toets. Studenten, mentoren en coördinator Camille Welie zijn tevreden over de afname. In een gesprek tussen Camille Welie (docent en onderzoeker bij Cluster Talen) en Jan-Willem Doornenbal worden doel en resultaten besproken, en ook de logistiek om alle studenten in deze toets te krijgen.
Opent de video niet? Je vindt hem ook hier!
We hebben in Brightspace een course gemaakt speciaal voor deze toetsafname. De studenten werden per mail uitgenodigd hiervoor, met een link naar een speciale courseselector om zichzelf aan te melden. De toets zelf was slechts zichtbaar nadat aan drie voorwaarden was voldaan:
Direct na de afname kreeg de student de score te zien, met daarbij een voldoende/onvoldoende en een advies wat hiermee te doen.
De dag na afloop van het tijdvak heeft Camille de resultaten per mentorgroep geëxporteerd en verstuurd naar de mentoren. Om zuinig te zijn op de vragen kregen de mentoren geen inzicht in de toets, en de studenten niet in de juiste antwoorden.
Camille heeft hierover gepubliceerd: https://lt-tijdschriften.nl/ojs/index.php/ltt/article/view/2181 (Tijdschrift Levende Talen, september 2021)
Je hebt nog geen lijsten, maak er eerst een aan.