Sultan Göksen (Cluster Maatschappijvakken) werkte intensief mee aan deze VR-ervaringen. Niet alleen omdat ze het script mede vormgaf, maar ook omdat ze de uitdaging aannam om zelf de rol van docent te acteren. Je ziet hier een klassiek voorbeeld rondom het thema volledige instructie en klassenmanagement.
Bij deze ervaring is een mooi voorbeeld te downloaden van de didactische inbedding van het materiaal in de vorm van opdrachten. Deze is gemaakt en gedeeld door Femke Kitslaar en Judith van der Kruis (Cluster Talen). Zie onderaan de pagina.
Belangrijk is vooral de koppeling met de lesplannen. Daar zijn steeds aantal varianten van te bedenken. Dus: Welke kijkopdracht geef je vooraf mee? Welke reflectie- of verwerkingsopdracht/vraag stel je daarna? Met welke inzichten (theorie, onderzoeksresultaten) kun je dit in de les verbinden? Hieronder zie je een aantal voorbeelden van mogelijke werkvormen bij deze VR-ervaringen.
In alle gevallen kun je de VR-ervaringen in de les kijken of ter voorbereiding op de les.
Zie ook de downloads VR-opdrachten onderaan deze pagina.
Er is bij deze ervaring een mooi voorbeeld te downloaden van de didactische inbedding van het materiaal in de vorm van opdrachten.
Wil je de VR-ervaring(en) in de hoogste kwaliteit op je telefoon (bijvoorbeeld omdat je zelf beschikt over een Samsung Gear of Oculus Go) of laptop (bijvoorbeeld omdat je de beelden wil laten zien op het Smart Board)? Neem dan even contact op met team ICTO.
Het virtual reality lesmateriaal is gepubliceerd als open leermateriaal en onder een CC-BY-NC-SA-licentie. Werk je met ons materiaal? We zijn altijd benieuwd naar reacties/evaluaties vanuit de onderwijspraktijk. Zie onze contactpagina.
Je hebt nog geen lijsten, maak er eerst een aan.