Dit script is vormgegeven samen met docent Aad Sinke (Cluster Talen). Centrale vragen bij deze ervaringen: Wanneer begint de les? Hoe geef je vorm aan de werkrelatie tussen leraar en leerling? Je kunt hier twee voorbeelden meemaken en beleven. Aad nam bovendien de uitdaging aan om zelf te acteren in deze producties!
Belangrijk is vooral de koppeling met de lesplannen. Daar zijn steeds aantal varianten van te bedenken. Dus: Welke kijkopdracht geef je vooraf mee? Welke reflectie- of verwerkingsopdracht/vraag stel je daarna? Met welke inzichten (theorie, onderzoeksresultaten) kun je dit in de les verbinden? Hieronder zie je een aantal voorbeelden van mogelijke werkvormen bij deze VR-ervaringen.
In alle gevallen kun je de VR-ervaringen in de les kijken of ter voorbereiding op de les.
Wil je de VR-ervaring(en) in de hoogste kwaliteit op je telefoon (bijvoorbeeld omdat je zelf beschikt over een Samsung Gear) of laptop (bijvoorbeeld omdat je de beelden wil laten zien op het Smart Board)? Neem dan even contact op met team ICTO.
Het virtual reality lesmateriaal is gepubliceerd als open leermateriaal en onder een CC-BY-NC-SA-licentie. Werk je met ons materiaal? We zijn altijd benieuwd naar reacties/evaluaties vanuit de onderwijspraktijk. Zie onze contactpagina.
Je hebt nog geen lijsten, maak er eerst een aan.